خواص بادام درختی چیست؟

خواص بادام درختی چیست؟

خواص بادام درختی چیست؟
بادام درختی در واقع در دسته ی مغزها قرار دارد و میوه ی آن بسیار پرخاصیت و خوشمزه است. بادام درختی بیشتر در مناطق خاورمیانه شناخته شده و طرفداران بسیاری دارد. مردم از آن به عنوان خشکبار و آجیل و یا در طبخ غذا و یا تزیین آن استفاده میکنند. در این بخش میخواهیم شما را با خواص بی نظیر این مغز خوشمزه آشنا کنیم.

بادام درختی

بادام درختی در دو نوع بادام تلخ و بادام شیرین وجود دارد که هرکدام خواص مختص به خود را دارند. از بادام تلخ بیشتر در تهیه روغن استفاده میشود و بسیار پرخاصیت است. اما بادام شیرین به علت طعم بسیار مطلوبی که دارد، به صورت خشکبار مصرف میشود. بادام شیرین در کارخانه های مخصوص تبدیل به شیربادام میشوند که بسیار لذیذ بوده و خواص آن از شیر گاو بیشتر است. مصرف بادام ناشتا سرعت جذب مواد مغذی را در بدنتان افزایش میدهد.

مواد مغذی موجود در بادام :

  • ویتامین E، پروتئین، ریبوفلاوین و چربی های مفید بدن همچنین نیاسین
  • مغز بادام منبع غنی از مواد معدنی همچون کلسیم؛ فیبر، فسفر، منگنز، آهن و روی، منیزیم، سلنیوم؛ مس است.
  • کالری موجود در ۲۳ بادام درختی ۱۳۰ کالری میباشد.

فواید بادام درختی
در ادامه به خواص کم نظیر این منبع پرخاصیت میپردازیم.

بهبود سلامت استخوان

مغز بادام درختی به علت وجود فسفر و مواد معدنی، یکی از منابع بسیار عالی برای افزایش قدرت و دوام استخوان ها به شمار میاید. همچنین احتمال ابتلا به پوکی استخوان را نیز کاهش میدهد.

جلوگیری از سرطان

مهم ترین خاصیت بادام درختی، جلوگیری از سرطان است. بادام درختی عبور غذا را در لوله ی گوارش آسان کرده و از احتمال بروز سرطان روده بزرگ جلوگیری میکند.

بهبود سلامت قلب

بادام سرشار از پروتئین و پتاسیم و چربی های غیراشباع است. که نقش بسیار ویژه ای در سلامت قلب دارد. همچنین وجود ویتامین E در بادام به عنوان یک آنتی اکسیدان بسیار موثر عمل میکند. منیزیم موجود در بادام درختی از بروز حمله ی قلبی و همچنین از التهاب شریانی نیز جلوگیری میکند. توصیه میشود مردان بین ۲۰ تا ۷۰ ساله روزانه از بادام استفاده کنند.

جلوگیری از یبوست

بادام حاوی مقدار زیادی فیبر است که از بروز یبوست جلوگیری میکند. توجه داشته باشید که حتما بعداز مصرف بادام، آب بنوشید. به این ترتیب جذب مواد مغذی در بدن بهبود چشمگیری خواهد داشت.

خواص بادام درختی برای بهبود سلامت مغز

بادام درختی خاصیت بسیاری دارد که مهم ترین آن تقویت و سلامت مغز است. بادام درختی شما را باهوش میکند به همین دلیل توصیه میشود به عنوان غذای کمکی برای کودکان استفاده شود. (توصیه میشود روزانه ۲ تا ۳ بادام آب کرده در رژیم غذایی کودک وجود داشته باشد) بادام درختی مسیرهای عصبی جدیدی برای مغز ایجاد میکند و فعالیت مغزی را بهبود میبخشد. از آلزایمر جلوگیری کرده و عملکرد دستگاه عصبی را بهبود میدهد.
بادام درختی برای سلامتی مغز انسان

کاهش وزن

در اکثر رژیم های لاغری بادام درختی دیده میشود. اسیدهای چرب موجود در شیربادام و فیبر، باعث کاهش اشتهای کاذب میشود و با ایجاد احساس سیری از پرخوری جلوگیری میکند. اگر قصد کاهش وزن دارید؛ بهتر است روزانه یا حداقل دوبار در هفته بادام مصرف کنید. بادام درختی در سم زدایی بدن نیز بسیار تاثیرگذار است.
درخت بادام

جلوگیری از بروز دیابت

بادام درختی یک پشتیبان عالی برای جلوگیری از دیابت است. بادام از افزایش ناگهانی سطح گلوکز و انسولین جلوگیری میکند. نوسانات قندخون را کاهش داده و از بیماری های ناشی از تغییرات قند خون نیز جلوگیری میکند. بادام درختی جذب گلوکز را آسان تر میکند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

وجود ویتامین E در بادام درختی به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی عمل میکند. این ویتامین از بروز سرطان و همچنین بیماری های قلبی جلوگیری میکند. مواد قلیایی که در بادام وجود دارد، باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن میشود. مصرف روزانه ی بادام، رادیکال های آزاد را از بین برده و از بروز بیماری های مزمن در بدن جلوگیری میکند.

جلوگیری از بروز التهاب

اسیدهای چرب موجود در بادام درختی برای بدن مفید است. در بادام درختی دو نوع اسید چرب وجود دارد.

  • لینولنیک
  • لیولنیک اسید

این اسیدها در بدن تولید نمیشوند و باید توسط یک منبع خارجی تامین شوند. بادام درختی یک منبع بسیار عالی از آنهاست که به بهبود التهاب های بدن کمک میکند. بادام درختی همچنین در کاهش سطح کلسترول بد خون نیز تاثیر گذار است.

استفاده از بادام درختی در دوران بارداری

استفاده از بادام درختی در دوران بارداری به رشد جنین و تشکیل بافت آن نیز کمک شایانی میکند. همچنین لوله های عصبی جنین به خوبی تشکیل شده و یک مکمل اسید فولیک به شمار میاید.
فواید مغز بادام

تنظیم فشار خون

به علت وجود پتاسیم در بادام درختی فشار خون و سطح نمک خون کاهش چشمگیری میابد. بادام درختی نوسانات فشار خود را بهبود میبخشد. و به این ترتیب از بروز بسیاری از بیماری ها جلوگیری میکند.
در پایان لازم است بدانید اگر دچار بیماری های کلیوی یا کیسه صفرا هستید بهتر است بادام درختی مصرف نکنید.
نتیجه گیری
بادام درختی یک ماده ی مغذی برای بدن است. بادام از بروز بیماری ها جلوگیری کرده و در مواردی به درمان نیز میپردازد. توصیه میشود ۴ تا ۵ بادام درختی را در رژیم غذایی خود داشته باشید تا از خواص بی نظیر آن بهر ببرید.
نهالستان سعید قاسمی دارای بیش از نیم قرن تجربه در زمینه ی پرورش و فروش نهال بادام است. نهالستان سعید قاسمی بزرگ ترین نهالستان در شمال غرب ایران بوده و قادر است انواع ارقام بادام را در هر مقیاسی برای مشتری فراهم کند. دارای شماره ثبت اختراع و شناسنامه ی معتبر است. اگر قصد خرید نهال بادام یا کسب اطلاع از چگونگی احداث باغ بادام را دارید حتما با مشاوران ما در نهالستان سعید قاسمی تماس بگیرید تا از مشاوره های رایگان ما بهره مند شوید.

paliz